Doorgaan naar inhoud

BIOgenie 2 - werkboek

Geen afbeelding beschikbaar
Onbekend

Koop Tweedehands

Laatste exemplaar reeds verkocht.

Houd me op de hoogte!

Ontvang een e-mailbericht zodra dit boek weer tweedehands leverbaar is.

Koop NieuwWeb only

Niet nieuw beschikbaar.

Omschrijving

Het BIOgenie2 werkboek is opgevat volgens hetzelfde concept als zijn voorganger voor het eerste jaar. Waarom kiezen voor BIOgenie als werkboek? Voor de leerkracht: er is geen sprake van nutteloos tijdverlies; het invullen van de antwoorden is zo beperkt mogelijk gehouden. Voor de leerling: boeiend leren door de grote variatie aan oefeningen; opdrachten kunnen (ter herhaling) opnieuw gemaakt worden zonder telkens direct met het antwoord geconfronteerd te worden. De ideale les eindigt met een evaluatiemoment. Dat bevordert het leerproces van de leerling, en op die manier voelt de leerkracht beter aan in hoeverre de leerinhouden zijn begrepen. Een degelijk werkboek heeft daarbij ongetwijfeld zijn waarde. Het werkboek volgt de structuur van het leerboek. Via dezelfde grote titels als in het leerboek weet de leerling zich perfect te situeren in de leerstof. Een vlotte lay-out en duidelijke tekeningen maken de werkschriften gebruiksvriendelijk en visueel aantrekkelijk voor de leerlingen. Het werkboek bestaat op themaniveau steeds uit twee grote delen: ‘Opdrachten’ en ‘Aan de slag!’. In het deel ‘Opdrachten’ vindt de leerling een praktische benadering van de theorie: de opdrachten hebben tot doel de theorie te evalueren.Bij het samenstellen van de opdrachten hebben we een doordachte keuze van vragen gemaakt.De vragen zijn zo gekozen dat alle items van de basis- en de uitbreidingsleerstof aan bod komen. Er is een grote variatie aan oefeningen: meerkeuzevragen; nummers invullen in de tabel; waar of niet waar?; schrap wat niet past; juist of fout; korte open vragen; figuren benoemen; grafieken en tabellen interpreteren; onderdelen kleuren … De leerlingen kunnen alle opdrachten meermaals oplossen zonder onmiddellijk met het correcte antwoord geconfronteerd te worden. In ‘Aan de slag!’ vindt de leerling practica en experimenten waarbij de leerling zelf aan de slag moet gaan.Het betreft haalbare practica - ook met een krap tijdsschema! - die steeds de wetenschappelijke methode en denkwijze volgen! Stap voor stap leren leerlingen zelfstandig leren en werken. In het werkboek noteren de leerlingen in schema’s en tabellen de waarnemingen, metingen en besluiten. Ook hier wordt het invullen zo beperkt mogelijk gehouden.